بسیاری از خانم ها با مشکل خشک شدن و وز شدن و بی حالتی موها مواجه هستند که ناشی از رنگ مو و عوامل شیمیایی است که البته راه درمان نیز دارد.

موهای خشک، آسیب دیده و وز  یکی از مشکلات اصلی بسیاری از خانم ها است. دلیل اصلی خشک شدن موها نیز شامل رنگ، سشوار، تغذیه نامناسب و ... است. استفاده از رنگ مو، دکلره، سشوار و اتوی مو باعث خشک شدن موها شده و به تدریج موهای صاف و مرتب را به سمت وز شدن و سوختن و خردن شدن خواهد برد. البته نگران نباشید موهای آسیب دیده و خشک را می توان با چند راهکار ساده ترمیم و برطرف نمود. در ادامه این راهکارها را به شما آموزش می دهیم:

دل بکنید.
زمانی که قرار است موها را کوتاه کنید بسیاری از افراد با این کار مقابله می کنند.  اما اگر موهای شما سوخته و وز شده است، باید بگوییم با کوتاه کردن این مشکل حل خواهد شد.
ماسک ها رو جدی بگیرید!
امروزه در بازار انواع و اقسام ماسک های تقویتی و درمانی برای موها وجود دارد که با فرمولاسیونی قوی و مواد گیاهی که در ساختار خود دارند به راحتی عمل بازسازی موها را انجام می دهند. زمانی که حمام و دوش گرفتنتان تمام شد، آب موها را گرفته و ماسک مو را به ساقه های مو بزنید، موها را با حوله یا پارچه ببندید و اجازه دهید ماسک با دم و رطوبت حمام روی موها بماند و به لایه های زیرین مو نفوذ کند. پس از 10 دقیقه موها را با برس های چوبی شانه کنید و اجازه دهید ماسک به تمام موها برسد و دقایقی بعد هم ماسک را آبکشی کنید. هفته ای یکبار هم قبل از رفتن به حمام روی موهای خود روغن زیتون بزنید و اجازه دهید چند ساعتی بر روی مو بماند. روغن زیتون به سلامت و براق شدن موهای شما کمک زیادی خواهد کرد.
از سشوآر کمتر استفاده کنید!
بعضی از خانمها اولین کاری که بعد از حمام انجام می دهند براشینگ موها است. اگر این عادت را شما هم دارید، لطفا مدتی آن را ترک کنید و نهایتا برای شرکت در مجالس و مهمانی ها از این روش استفاده کنید. بعضی روزها اجازه دهید موها با دمای طبیعی محیط خشک شوند تا موها سلامت خود را حفظ کنند. 

فر کردن بدون گرما
یکی از کارهایی که خانم ها در آرایشگاه برای موهای خود انجام می دهند، فر کردن موها با انواع بابلیس و وسایل گرمایشی است. اگر به فر کدن مو علاقه دارید سعی کنید از روش هایی غیر از روشهای گرمایی برای موها استفاده کنید. برای فر شدن موها کافی است یک شب قبل از مهمانی، موها را در حالیکه نم دارند بیگودی زده و یا ببافید و فردا آن را بازش کنید و با کمی اسپری حالت دهنده مو مانند تافت حالت موها را فیکس کنید. 
دما را کاهش دهید.
اگر نیاز به استفاده از اتوی مو و سشوار دارید باید چند نکته را رعایت کنید. اول اینکه دمای اتو و سشوار را از مقداری که همیشه استفاده می کردید کمتر کنید تا آسیب کمتری به موها وارد شود. قبل استفاده از اتو و سشوار حتما اسپری آبرسان را روی موها بزنید تا کمتر دچار آسیب شوند. هنگام حمام کردن بهتر است  از آبی که دمای کمتری دارد استفاده کنید تا موها آسیب نبینند و وز و خشک نشوند.
موها را ماساژ دهید.
   زمانی که داخل حمام هستید، با نوک انگشتان خود پوست سر را ماساژ دهید تا خون بهتر زیر پوست سر جریان پیدا کند. این کار موجب رشد بیشتر موها شده و به ان ها جان دوباره می بخشد. 
رژیم غذایی مناسب
برای اینکه مقاومت موهای خود را بیشتر کنید، لازم است از مواد غذایی مانند  سبزیجات، اسفناج، جوانه گندم، ماش، عدس، گوجه فرنگی، روغن زیتون و روغن کنجد استفاده کنید. این خوراکی های خوشمزه علاوه بر تاثیری که روی پوست و سلامت بدن شما دارند، موجب تقویت موهای شما نیز خواهند شد.