معمولا گردش خون در پاها بخاطر کفش  تنگ و ناراحت کننده که  بیشتر ساعات روز به پا دارید، دچار اختلال می شود. همچنین عضلات به سختی ورزش می کنند که باعث  ضعیف شدن گردش خون می شود. برای بهبود گردش خون در قسمت پایین تنه ماساژ یکی از بهترین گزینه هاست .یک ماساژ 10 تا 20 دقیقه ای پیش از این که به تختخواب بروید می تواند به طور قابل توجهی گردش خون در  سمت پایین تنه شما را افزایش دهد. حتی میتوانید هفته ای یک بار از ماساژ در آرایشگاه یا مراکز ماساژ استفاده کنید و در برنامه هفتگی تان به آن توجه ویژه کنید. مطالعات به این نکته همیشه اشاره داشته که ماساژ به بهبود عملکرد عروق در افرادی که ورزش نمی کردند، کمک می کند. این به معنای آن است که ماساژ بدون در نظر گرفتن میزان فعالیت بدنی افراد نیز فوایدی را برای آنها به همراه دارد.جریان خون محدود، در بلند مدت می تواند موجب مشکلات قلبی و کلیوی، فشار خون بالا، رگ های واریسی و آسیب اندام شود.